Wie zijn wij?

In oktober 2020 is The Right Meal opgericht door Lourens Pouwer (links) en Marcel Pols (rechts).  

Wij hebben ruime ervaring opgedaan in de zorg- en foodsector (Radboudumc, FrieslandCampina, Plus Supermarkten en FoodforCare) en hebben grote kennis opgebouwd over voeding in relatie tot gezondheid. Daarnaast zijn wij mantelzorger. Dat is geen keuze, dat overkomt je en dan moet je er staan en heb je behoefte aan praktische oplossingen. 

Wij liepen er tegenaan dat veel patiënten het thuis lastig vinden de juiste keuzes te maken en te komen tot lekkere maaltijden als ze ziek zijn. Sommige patiënten onderschatten het belang van voeding tijdens hun ziekte en behandeling. Naasten weten vaak niet hoe ze op de juiste manier kunnen helpen.

We willen mensen thuis de juiste begeleiding op het gebied van eten en drinken bieden door middel van praktische oplossingen die rekening houden met hun persoonlijke voorkeur en leefsituatie.

Onze Voedingsvisie

Voor iedereen de juiste maaltijd, ook als je ziek bent. Dat is het doel van The Right Meal. We ondersteunen je bij het kiezen, kopen en koken. Heb je de zorg voor een ander, dan kunnen we ook helpen. Wij bieden voedingsadvies en begeleiding voor thuis die professioneel, praktisch en persoonlijk is.

De werkwijze is heel simpel. Per ziekte is een voedingsprogramma ontwikkeld. Op het moment dat je cliënt wordt, vertalen we het voedingsprogramma naar een persoonlijk voedingsplan dat rekening houdt met je ziekte, behandeling, smaak en leefsituatie. Jouw plan omvat doelen, voedingsinformatie, adviezen, recepten en tips voor kant-en-klare maaltijden. 

De recepten zijn niet gebaseerd op hypes, maar zoveel mogelijk met onbewerkt, gevarieerd en seizoensgebonden eten, voor iedere portemonnee. Wij verkiezen zelf koken boven kant-en-klare maaltijden. Maar als je niet in staat bent om te koken of geen hulp hebt, dan adviseren wij over de best mogelijk kant-en-klare maaltijden en tussendoortjes die je kunt krijgen in de supermarkt. Jouw situatie staat daarbij centraal.

Samen komen we tot een passend voedingsplan, zodat je eet wat je lekker vindt en wat goed is in jouw situatie. Van goed eten voel je je fitter, ook als je ziek bent!

Ziek zijn ben je niet alleen. We hebben praktische oplossingen, zoals een app met je persoonlijk voedingsplan zodat jouw naasten eenvoudig boodschappen kunnen doen of koken. Onze recepten en tips zijn ook geschikt om voor het gehele gezin te gebruiken.

Onze adviezen worden wetenschappelijk ondersteund door de dieet-behandelrichtlijnen van voeding bij kanker en ondervoeding en op de kanker specifieke richtlijnen van de LWDO (Landelijke Werkgroep Diëtisten Oncologie). We baseren ons daarnaast, voor zover de behandeling dat toelaat, op de Richtlijnen voor Goede Voeding. Dit betekent dat de recepten eiwitrijk en vezelrijk zijn, vaak groenten, fruit en/of melkproducten bevatten en dat we kiezen voor producten met weinig verzadigd vet of toegevoegde suikers.

Bronnen onderbouwing voedingsadviezen

-       Vogel, J. et all. Handboek voeding bij kanker, tweede druk 2016.
-       Kruizenga, H. & Wierdsma, N. (2020) Zakboek Diëtetiek
-       Dieetbehandelingsrichtlijn kanker. 20/10 uitgevers
-       Dieetbehandelingsrichtlijn ondervoeding. 20/10 uitgevers
-       Oncoline. Voedings- en dieetbehandeling.
Beschikbaar via: Oncoline.nl
-       Voedingenkankerinfo.nl
-       Wereld kanker onderzoekfonds. Voedingsadviezen.
Beschikbaar via:
Eet gezond | Wereld Kanker Onderzoek Fonds (wkof.nl)
-       Rooijen van, S. Fit4surgery. (2018)
Colorectal cancer surgery: clinical improvements introducing prehabilitation
-       Bruns, E. Fit4surgery (2019)
Towards resilience: prehabilitation in elderly with colorectal cancer

Onze Missie

Patiënten in de thuissituatie in elke fase van hun ziekte en behandeling in staat stellen de juiste maaltijd te kiezen, kopen en te bereiden, zodat ze zelfredzamer en fitter worden en minder last hebben van complicaties

Ouderen in de thuissituatie, die kwetsbaar zijn door minder eetlust, spierverlies, het wegvallen van een partner en minder mobiel zijn, ondersteunen met voedingsadvies en begeleiding, zodat zij zelfredzamer worden en meer genieten van eten en drinken.

Naasten in de thuissituatie zoveel mogelijk ontzorgen met praktische oplossingen op het gebied van eten en drinken.

Het Team

Suzanne Vonk

Diëtist & Voedingswetenchapper

Suzanne is diëtist, leefstijlcoach en voedingswetenschapper. Ze is één van de diëtisten die je zal begeleiden als je start. Daarnaast zorgt ze ervoor dat recepten voor lekkere maaltijden worden ontwikkeld. Ook is is ze betrokken bij de (door) ontwikkeling van de handige app.

Suzanne is gespecialiseerd in oncologie en leefstijlverandering. Naast kanker heeft ze veel ervaring met obesitas. Ze is lid van de Nederlandse Vereniging van Diëtisten en staat ingeschreven in het Kwaliteitsregister Paramedici.

De afgelopen jaren heeft Suzanne als onderzoeker bij het VUmc gewerkt op het gebied van gedragsverandering en gezondheidscommunicatie.

 Ook heeft ze bij het Wereld Kanker Onderzoek Fonds gewerkt als voorlichter op het gebied van voeding en kanker (voedingenkankerinfo.nl).

Sacha Lichthart

Diëtist & Voedingswetenschapper

Sacha werkt bij The Right Meal als diëtist en voedingswetenschapper. Zij is één van de diëtisten die je zal begeleiden bij The Right Meal. Naast haar betrokkenheid bij de (door) ontwikkeling van de app, zorgt zij ervoor dat daar iedere maand weer nieuwe smakelijke recepten aan worden toegevoegd.

De afgelopen jaren heeft Sacha gewerkt als diëtist in het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven. Daar heeft zij zich gespecialiseerd in oncologie en oncologische chirurgie. Sacha is lid van de Nederlandse Vereniging van Diëtisten en staat ingeschreven in het Kwaliteitsregister Paramedici. 

Sacha heeft in haar directe omgeving te maken gehad met het effect van ziekte en behandeling bij kanker. Al vroeg in haar opleiding tot diëtist wist zij dat zij mensen wil helpen om goed maar vooral lekker te kunnen blijven eten in deze periode van hun leven.

Janine van Linschoten

Diëtist & Productontwikkelaar

Janine is diëtist en productontwikkelaar. Ze is één van de diëtisten die je zal begeleiden als je start. Daarnaast zorgt ze ervoor dat recepten voor lekkere maaltijden worden ontwikkeld. Ook is is ze betrokken bij de (door) ontwikkeling van de handige app.

Ze heeft als diëtist ervaring opgedaan in het ziekenhuis, waar ze met veel verschillende ziektebeelden heeft gewerkt. Ze staat ingeschreven in het Kwaliteitsregister Paramedici.

Naast voedingsbegeleiding is het ontwikkelen van nieuwe maaltijden niet alleen haar werk maar ook haar grootste passie. Ze zorgt ervoor dat er wekelijks nieuwe recepten in de app komen te staan zodat er in iedere situatie passend gegeten kan worden!

Onze Partners

Integraal Kankercentrum Nederland

Prof. Dr. T. (Thijs) Merkx,
Voorzitter raad van bestuur IKNL en hoogleraar Trends & Patronen in Kanker en Zorg Radboudumc

“Behandeling van ondervoeding: voorkomen is beter dan genezen!"

Erasmus MC

Prof. Dr. J.G.J.V (Joachim) Aerts,
hoogleraar en afdelingshoofd longgeneeskunde Erasmus MC

“Het is belangrijk dat patiënten met kanker direct starten na de diagnose"

OLVG

Dr. P.W.A. (Peter) Kunst,
longarts OLVG, voorzitter beleidsportefeuille Wetenschap en Innovatie Nederlandse Vereniging van Artsen voor Longziekten en Tuberculose (NVALT)

“Voor veel patiënten is de extra aandacht en de praktische begeleiding die The Right Meal kan bieden erg nuttig”

Integraal Kankercentrum Nederland

Dr. S. (Sandra) Beijer,
senior onderzoeker en vice-voorzitter landelijke werkgroep diëtisten oncologie

“Mensen met kanker hebben een optimale voeding nodig om de behandeling te kunnen doorstaan en het herstel zo goed mogelijk te ondersteunen. Maar wat is optimale voeding? En hoe kun je als patiënt dit thuis vertalen in maaltijden en tussendoortjes? "

Universiteit Wageningen

Prof. Dr. Ir. E. (Ellen) Kampman, Hoogleraar Voeding en ziekten Wageningen University & Research (WUR)

Er is ontzettend veel bekend over wat voeding kan doen bij ziekte. The Right Meal personaliseert deze kennis naar een op maat gemaakt voedingsprogramma voor patiënten. Daarnaast houden ze rekening met smaak en leefsituatie. Die persoonlijke aanpak is bijzonder.”

Verwijsgids Kanker

De Verwijsgids Kanker is een website van Integraal Kankercentrum Nederland (IKNL) in samenwerking met andere partners. De  gids is bedoeld om patiënten en hun naasten te helpen bij het vinden van aanvullende behandelingen en begeleiding die zij op enig moment na de diagnose nodig hebben.

The Right Meal is opgenomen in de Verwijsgids Kanker. .Opname in de verwijsgids ”

Daarnaast werkt The Right Meal samen met een groot aantal personen en organisaties die bijdragen aan kennisvergaring, ontwikkeling van recepten en tips voor kant-en-klare maaltijden en ICT.

Maureen Achtereekte, diëtist en foodfotograaf

Sharona Sprong, diëtist en foodfotograaf

Rob Peters, ICT-ondernemer/digitale marketing Handpicked Agencies

Michael van de Watering, ICT-ondernemer/food hospitality

Maarten van Kroonenburg, startup begeleiding BW Ventures

Sanne Geurtsen, DELA Innovation Lab

Susan Diepstraten, ROM Utrecht region

Onze Tarieven

Het uurtarief voor onze diëtisten bedraagt € 62,40 per uur.

Het voedingsprogramma van The Right Meal is gebaseerd op in totaal ca. 2,5 tot 3 uur diëtistische zorg gedurende 3-6 maanden, afhankelijk van het ziektebeeld en jouw wensen. De totale kosten bedragen ca. € 150,- tot € 180,-, inclusief gratis toegang tot de The Right Meal app met persoonlijke recepten en tips.

Meer zorg is mogelijk door middel van een extra consult op basis van € 15,60 per kwartier.

Per kalenderjaar vergoedt de zorgverzekeraar 3 uur diëtistische zorg uit de basisverzekering na verrekening van eigen risico. Daarmee wordt het voedingsprogramma voor 50 tot 100% gedekt.

Algemene voorwaarden

1.      Algemeen

Deze Algemene Voorwaarden maken onderdeel uit van elke overeenkomst tussen cliënten en The Right Meal B.V. inzake behandeling en/of het leveren van diensten en/of goederen aan cliënten.

2.      Definities

2.1 Algemene Voorwaarden: deze algemene voorwaarden.

2.2 Bestelprocedure: de procedure, die Cliënt telefonisch, via beeldbellen, app/sms, mail of via de website doorloopt, om een Dienst en/of een Product af te nemen.

2.3 Cliënt: Onder cliënten worden verstaan alle patiënten, cliënten of andere natuurlijke en rechtspersonen, dan wel hun wettelijke vertegenwoordigers die de zorgverlening van The Right Meal inroepen en waarmee een overeenkomst wordt aangegaan.

2.4 Overeenkomst: overeenkomst, waar de Algemene Voorwaarden integraal onderdeel van uitmaken, inzake de afgenomen Diensten en/of Producten van The Right Meal.

2.5 Partijen: The Right Meal en Cliënt gezamenlijk.

2.6 The Right Meal: de partij welke zich bedient van Algemene Voorwaarden, tevens wederpartij van Cliënt.

2.7 Website: de website van The Right Meal, te vinden onder de URL http://www.therightmeal.nl.

2.8 Zorgverlening: zorgverlening die The Right Meal op haar Website aanbiedt, welke Cliënt kan afnemen.

3.     Toepasselijkheid

3.1 De Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle Overeenkomsten, (e-mail)nieuwsbrieven, de Website, de Bestelprocedure alsmede contacten en/of (rechts)handelingen tussen Partijen, ook wanneer deze (rechts)handelingen niet mochten leiden tot een Overeenkomst.

3.2 Toepasselijkheid van algemene leverings- of betalingsvoorwaarden en/of andere algemene of bijzondere voorwaarden van Cliënt is uitdrukkelijk uitgesloten.

4.     Accreditatie en beroepsvereniging

Alle diëtisten van The Right Meal hebben een accreditatie en zijn daarmee bevoegd om voedingszorg te verlenen. Tevens zijn de diëtisten aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Diëtisten (NVD) en opgenomen in het Kwaliteitsregister Paramedici.

5.      Tarieven

The Right Meal biedt voedingszorg aan voor Cliënten op  basis van  € 62,40 per uur, € 15,60 per kwartier.

 6.     Garantieregeling

Mocht het voedingsadvies niet passend zijn of er geen klik zijn met de diëtist, dan is gratis een nieuw adviesgesprek mogelijk dan wel kan een andere diëtist worden toegewezen.

7.     Geen BTW op de zorgverlening van The Right Meal

Op de zorgverlening van The Right Meal is geen BTW van toepassing.

8.      Betaling en declaraties bij zorgverzekeraar

Cliënt is de kosten van de geleverde voedingszorg aan The Right Meal verschuldigd. Cliënt kan deze kosten vergoeden bij de eigen zorgverzekeraar.

De basisdekking van de zorgverzekering vergoedt per jaar 3 uur diëtische zorg. De mate van vergoeding hangt af van de aard van polis. Uitkering geschiedt na aftrek van het eigen risico en rekening houdend met het soort polis (natura, restitutie of combinatie).

Naast de basisdekking is het ook mogelijk om uit de aanvullende zorgverzekering kosten vergoed te krijgen. Raadpleeg hiervoor de zorgverzekeraar.

The Right Meal is niet aansprakelijk voor de declaraties bij de zorgverzekeraar en biedt geen garantie op vergoeding van declaraties door de zorgverzekeraar.

9.      Verhindering

Indien de Cliënt verhinderd is om op afgesproken datum en tijdstip aanwezig te zijn, dient hij/zij The Right Meal hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen.

Afspraken die niet minimaal 24 uur van tevoren zijn afgezegd, kunnen in rekening worden gebracht. Dit kan tijdens kantooruren via de telefoon, beeldbellen of via e-mail.

10.  Uitblijven van betaling

Bij het uitblijven van betaling binnen de gestelde termijn, is de Cliënt in gebreke zonder dat daartoe een nadere ingebrekestelling nodig is. Zolang de Cliënt in gebreke blijft aan zijn/haar verplichtingen te voldoen, zullen alle kosten welke verband houden met de inning van de desbetreffende vordering in rekening worden gebracht bij de Cliënt.

Onder deze kosten worden mede verstaan de kosten ter inning door een incassobureau en eventuele gerechtelijke kosten. Bij ingebrekestelling heeft The Right Meal de mogelijkheid de zorgverlening op te schorten of te beëindigen.

 11.  Incasso

The Right Meal is, in het hierboven onder artikel 9 en 10 vermelde geval, gerechtigd onverwijld tot incasso van de vordering over te gaan.  In het algemeen zal eerst een herinnering gestuurd worden. Bij een 2e betalingsherinnering zal de vordering worden verhoogd met € 10,00 administratiekosten, bij een 3e betalingsherinnering met € 15,00. Mocht betaling dan alsnog uitblijven, dan wordt het openstaande bedrag via een incassobureau gevorderd met bijkomende kosten.  

12.  Verschuldigdheid

Tenzij uitdrukkelijk het tegendeel wordt bewezen, zijn, ter zake de juistheid van hetgeen de Cliënt verschuldigd is, de administratieve gegevens van de The Right Meal bindend.

13.  Aansprakelijkheid

The Right Meal sluit elke aansprakelijkheid uit ter zake van schade of letsel voortvloeiende uit of in verband met de opvolging door de Cliënt van door de diëtist verstrekte adviezen, tenzij sprake is van kwade opzet of grove schuld aan de zijde van de diëtist.

 

Regeling klachten en geschillen

The Right Meal doet er alles aan goede zorg te verlenen en alles zorgvuldig te organiseren.

Klachtenprocedure The Right Meal

Mocht Cliënt onverhoopt toch niet tevreden zijn, dan is het verzoek dit (eerst) te bespreken met de diëtist van The Right Meal. Mocht dit niet naar tevredenheid verlopen, dan kunt u zich wenden tot Lourens Pouwer, contactgegevens lourens@therightmeal.nl of 06-23978183 om tot een passende oplossing te komen.

Klachtenloket Paramedici

Als dat geen oplossing biedt, kunt u een klacht indienen bij het Klachtenloket Paramedici,
via de website, www.klachtenloketparamedici.nl/klp . Het klachtenloket is telefonisch bereikbaar: 030 – 310 09 29 (maandag en vrijdag tussen 9.00 en 12.30 uur) of per mail info@klachtenloketparamedici.nl.

U kunt bij het Klachtenloket Paramedici een beroep doen op een onafhankelijk klachtenfunctionaris die gratis adviseert bij het indienen van een klacht en bijstaat bij zowel het formuleren van de klacht als het onderzoeken van oplossingen. De diëtisten van The Right Meal zijn vanuit het lidmaatschap van de Nederlandse Vereniging van Diëtisten (NVD/beroepsorganisatie) aangesloten bij het Kwaliteitsregister Paramedici.

Wat gebeurt er met uw klacht? De onafhankelijk klachtenfunctionaris bekijkt uw klacht, geeft advies over het indienen van een klacht, helpt bij het formuleren ervan en zoekt naar een oplossing. U krijgt binnen twee weken een reactie van de klachtenfunctionaris op uw ingediende klacht.

Geschillencommissie

Wat als er geen oplossing wordt gevonden? Bent u niet tevreden over de geboden oplossing of over de klachtafhandeling? Dan kunt u terecht bij de geschillencommissie. Die staat onder leiding van een onafhankelijk voorzitter. De commissie probeert alsnog tot een oplossing te komen. Een uitspraak van de geschillencommissie is bindend, zowel voor de zorgverlener als voor u. In bepaalde gevallen kan de commissie een schadevergoeding toekennen.

Eventuele kosten

Wat kost het indienen van een klacht? Een klacht indienen kost u niets. Wilt u een oordeel van de geschillencommissie? Dan betaalt u € 50,- als tegemoetkoming in de kosten. Als u ook een schadevergoeding eist, is dit € 100,-. Deze kosten moet u betalen, ongeacht of u al dan niet in het gelijk wordt gesteld.